divendres, 20 de juny del 2008

Diari de camp d'en Miquel Gené


He trobat un altre Diari de camp realitzat en format "blog". És tracta d'un diari del Miquel Gené sobre etnomusicologia realitzat a Montevideo (Uruguai). Concretament es tracta d'una feina sobre comparses de candombe. No sembla que el treball estigui finalitzat ni de bon tros, però és un bon exemple de recerca etnogràfica combinada amb les noves tecnologies.
La introducció diu el següent:

El meu camí ja fa temps que ha començat. El temps no s'atura, però intento retenir els moments. Fugaços, subtils, plens d'una emoció que només el record pot copsar. M'assec al meu santuari i m'observo de lluny. Qui és aquell que per allà camina? Quins camins recorrerà? Si voleu acompanyar-me, prometo ensenyar-vos només un trocet...

El diari de camp és l'eina fonamental de l'investigador. En el diari, l'investigador anota tot allò que li succeeix durant la seva estada al camp i que li pot ser útil durant aquesta estada o, posteriorment, en el treball a casa. El diari de camp és, en definitiva, una extensió de la memòria de l'investigador, la qual captura tot tipus d'informació amb la que s'interactuarà posteriorment. Si voleu, us convido a compartir un trocet de la meva memòria...

L'enllaç és: http://diari-mike.blogspot.com/