divendres, 20 de juny del 2008

Més testimonis

Qüestionari:

- T'agrada passar el temps en els aeroports? Per què?
- Què sols fer mentre t'esperes en els aeroports?
- T'ha passat alguna cosa interessant en algun aeroport?
- Recordes un aeroport en concret? Per què?
- Viatges molt?
- Què afegiries o què llevaries dels aeroports que has visitat?
- Has conegut gent personalment en els aeroport? (has fet amistats?)

Respostes:

6) Subjecte: dona mallorquina. Entre 25 i 30 anys (05/06/08)

- T'agrada passar el temps en els aeroports? Per què?

No m'agrada gens malbaratar el temps d'aquesta manera. L'any passat feia feina a Menorca i vaig haver d'esperar dues hores i mitja per tornar a Mallorca ja que un avió s'havia avariat. Una altra vegada, quan em disposava a tornar a Menorca, el meu avió sortia a les 20h del vespre i fins a les 23h no ens varen dir que s'havien anul·lat tots els vols degut a un problema tècnic, i eren la 1 de la matinada quan tornava a casa. Fins a les 18h de l'endemà no hi va haver vols per tornar a Menorca.

- Què sols fer mentre t'esperes en els aeroports?

Sempre duc un llibre o una revista per llegir. Aquests dies d'espera, com que estudiava per opos, vaig treure el manual i em vaig posar a estudiar.

- T'ha passat alguna cosa interessant en algun aeroport?

La veritat és que no.

- Recordes un aeroport en concret? Per què?

El d'Eivissa. Era el meu primer vol sola, i ho vaig passar un poc malament.

- Viatges molt?

No, si no ho faig per feina.

- Què afegiries o què llevaries dels aeroports que has visitat?

La burocràcia, la paperassa (reclamacions que al final no serveixen per a res), i les cues d'espera.

- Has conegut gent personalment en els aeroport? (has fet amistats?)

No, només hi ha hagut intercanvi d'opinions, en aquestes esperes llargues de sortida dels vols.


7) Subjecte: home mallorquí. Entre 25 i 30 anys (05/06/08)

No m'agrada gaire passar el temps als aeroports, perquè de fet són territori tabú per mi. Perquè a nedar n'he après, a volar encara no (bromes apart). Tinc pànic a volar en avió. De llavors ençà que tinc por no he tornat trepitjar un aeroport, però si ho fes seria per esperar algú, no per embarcar jo. Em va passar un succés interessant a un aeroport, vaig estar tancat dues hores dins un avió en arribar, sense donar-nos explicacions, i ens pensàvem que ens havien segrestat, la histèria començava a córrer entre el personal. Record particularment l'aeroport de Birmingham per l'affaire anteriorment mencionat. No solc viatjar gaire, però si ho faig evidentment no és amb avió. Dels aeroports ni llevaria ni afegiria res, estan bé així com estan, ja que me són indiferents. No tinc record d'haver conegut ningú en especial.


8) Subjecte: dona mallorquina. Entre 20 i 25 anys (05/06/08)

-T'agrada passar el temps en els aeroports? Per què?

No, sempre tinc moltes ganes d'arribar al meu destí.


- Què sols fer mentre t’esperes en els aeroports?

Vaig a prendre un cafè als bars que hi ha i mentre llegeixo, miro tendes, o m'assec davant la tele que hi ha a l'aeroport de Barcelona.

- T'ha passat alguna cosa interessant en algun aeroport?

No, és un lloc molt avorrit.

- Recordes un aeroport en concret? Per què?

Sí, el de Barcelona, perquè el veig molt sovint.

- Viatges molt?

Una vegada al mes més o manco.

- Què afegiries o què llevaries dels aeroports que has visitat?

Posaria més televisors i una terrassa com la que té l'aeroport de Palma per poder prendre el sol.

- Has conegut gent personalment en els aeroport? (has fet amistats?)

Sí, he conegut varies persones, fins i tot vaig conèixer un italià amb qui ens escrivim de tant en tant.


9) Subjecte: dona mallorquina. Entre 35 i 40 anys (06/06/08)

A mi no em fa res passar temps a un aeroport, no em solc posar molt nerviosa. M'agrada molt llegir i aprofito aquest temps per fer-ho. Faig la meva, i desconnecto de la resta. També m'agrada mirar les tendes per veure que hi ha. Bé, el més interessant que m'ha passat a un aeroport va ser que la hostessa es pensava que el nen no era nostre, perquè jo no trobava el seu bitllet, és molt normal en mi, soc un poc caòtica, i es pensava que l'havíem segrestat. Però tot va acabar bé. També s'ha de dir que ens estaven cridant i nosaltres preníem tranquil·lament una cervesa: tothom estava per nosaltres dins l'avió. Això ens va passar a un aeroport d'Alemanya, a Hanover.

No viatgem gaire. A mi m' encanta, m'hi passaria tot l'any. Però tant el tipus de feina que tenim tots dos, com les obligacions familiars ( malalts ) no ens deixen gaire temps.


L'aeroport que més record és el de Hanover per dues coses: en primer lloc pel fet que es pensaven que el nin no era nostre i en segon lloc, perquè el vaig trobar petit al costat d’altres. Però, en tinc un grat record. No sé ben bé què afegiria o llevaria dels aeroports. No n'he estat a molts. Per acabar, voldria afegir que sempre es coneix algú interessant. A mi m'agrada conversar amb la gent, i a l'aeroport és un bon lloc per conèixer persones de tot tipus, però no he fet cap amistat, de moment.


10) Subjecte: home mallorquí. Entre 35 i 40 anys (07/06/08)

Sempre he trobat els aeroports en general com un lloc de pas, anònims i amb ben poc
atractiu (ni tan sols el cafè o els entrepans són bons, amb la qual cosa has d'optar per aigües o liqueur...). Tot allò que sigui sobrepassar esperes equivalents a la fullejada del diari ja em posa nerviós... Les tendes que hi ha solen ser cares i per asseure't i veure passar gent (dones bones, s'entén) arriba un punt que et canses i comences a flastomar... L'aeroport que més vist tinc i és el de Palma. El millor és l'arribada per fer la partida, perquè en el fons saps que te'n vas a fora i això sempre és atractiu (fugir temporalment, s'entén), el que passa és que ben poques vegades parteixes d'hora i amb fluïdesa... La tornada és diferent: només frises d'arribar a casa i sovint et desesperes pels retards...

Record simpàtic: al José Martí, de l'Havana, on em reberen amb una pancarta i un
Chevrolet del 58, carregat de rom i amics que ja eren allà sense jo saber-ho, i amb destinació al Copacabana, i bla, bla, bla...

Pel que fa a coses que sobren en algun aeroport ara mateix em ve al cap el solàrium del de Palma. Mai no he vist ningú ajagut en una hamaca de l'aeroport prenent el sol o perdent un vol darrere l'altre, que deu ser el mateix...